POP-UP STORE JAKO EFEKTIVNÍ NÁSTROJ VAŠEHO PODNIKÁNÍ

Napsal(a) Napsáno 21. červenec 2017 Kategorie Lifestyle
Jste podnikatel a již nějakou dobu provozujete e-shop, přes který se uskutečňuje 99 % vašich prodejů. Rádi byste novou a neotřelou formou představili vaše on-line podnikání, nový produkt nebo značku ve vašem e-shopu, nicméně dlouhodobý pronájem prodejní plochy je pro vás ale neúměrně nákladný...

Zkuste POP-UP STORE!

Pop-Up store je krátkodobou, finančně méně náročnou a netradiční formou kamenného obchodu nejen pro váš e-shop.

Co to je pop-up store?

Anglický výraz pop-up znamená v překladu “vyskakovací”. Což nám dává zároveň i základní představu o tom, jaká je jeho myšlenka. Jedná se o krátkodobý pronájem maloobchodních prostor, které se objeví nečekaně a slouží k propagaci nových produktů a značek nebo jako ideální forma dočasného kamenného obchodu.

Krátkodobý znamená řádově týdny či maximálně měsíce a jako maloobchodním prostor lze využít nejen klasický obchod, ale např. i autobus, kontejner či stan.

Proč je vhodný právě pro vás?

Tuhle otázku si určitě musíte položit než začnete o pop-up storu uvažovat. V oblasti on-line podníkání má tento typ podpory prodeje či uvedení značky na trh pouze své výhody. Vy jako prodejce svým náhle se zrodícím se obchodem překvapíte, potěšíte své zákazníky a ještě ušetříte na pronájmu oproti trvalému pronájmu prodejních prostor. Klasický prodejce překvapí jen na začátku, pak stejně někde svůj obchod musí umístit a stálý náklad v podobě nájmu mu luxus dalšího otevření pop-up prodejny v jiné lokalitě nedovolí.

Koncept typického pop-up store je vhodný pro:

  • novou značku - často využívají módní návrháři či designéři
  • nový produkt - představení novinky z oblasti počítačů, mobilních telefonů, ale také potravin či kosmetického zboží
  • sezónní produkty - Halloween, Vánoce, Valentýn
  • eventy - otevření baru, restaurace, showroomu, nové prodejny nebo využití nevšedních prostor pro setkání se zákazníky
  • značky se složitou nabídkou produktů jako jsou počítačové systémy, kdy nelze zachytit daný segment trhu pouze on-line formou prodeje.

Co se týče nevýhod, napadají nás asi pouze dvě. Jednou nevýhodou může být, že poté vaši zákazníci začnou toužit po tom, abyste si kamenný obchod přeci jen založili, protože si zvyknout na možnost si vaše zboží před nákupem vyzkoušet. Pak je načase začít uvažovat o dlouhodobějším řešení, kterým může být např. zřízení pravidelného pop-up storu či showroomu, který bude otevřen jen v určité dny.

Druhou nevýhodou je potom riziko, které sebou krátkodobost nabídky nese, a tou je klasické “sejde z očí, sejde z mysli”.

Co by měl dobře fungující pop-up store splňovat?

  • finanční dostupnost a návratnost vložené investice
  • krátkodobá životnost umožňující rychlou a efektivní propagaci a komunikaci značky či produktu
  • testování a experimenty nových myšlenek s okamžitou zpětnou vazbou zákazníků a možností odhadu budoucí poptávky
  • využití pop-up storu jako jedinečného marketingového nástroje - tzv. vytvoření rozruchu, strhnutí davu v zájmu o produkt nebo značku
  • dočasný koncept pop-up obchodů vytváří ve spotřebiteli pocit naléhavosti nákupu a tím i zvýšení potřeby spontánního nákupu
  • budování značky a rozšíření povědomí o produktu zejména pro on-line obchodování, kde pop-up store poskytuje způsob, jak komunikovat se zákazníky tváří v tvář.

3 základní otázky, které si musíte položit

  1. Co je naším cílem?
    • Představit nový produkt, novou značku, připomenout stávající produkty či značku, zjistit zpětnou vazbu od zákazníků, posílit prodej v dané sezóně, lokalitě atd.
  2. Jaké je nejlepší umístění takového obchodu vzhledem k našim cílovým zákazníkům?
    • Myslete při tom nejen na své stávající záakazníky, ale i nové, které chcete oslovit.
  3. Splňuje zvolené místo naše kritéria z hlediska technického a finančního?
    • Finanční rentabilita pronájmu a technická podpora (internetové připojení, vodovodní kohoutek, atd.)


Přečtěte si více o možnostech pronájmu našich prostor pro váš pop-up store.

Nebo hledáte prostor, kde uspořádat firemní event či narozeninovou oslavu?

Pics: Pinterest

Galerie Obrázků

View the embedded image gallery online at:
http://www.thesenses.cz/293-pop-up-store#sigProGalleriafde67d65eb
Martina

THE SENSES projekt, který mi svou vizí, atmosférou a ideou naprosto učaroval.
Pomohu vám připravit nezapomenutelný zážitek, ať už se u nás rozhodnete uspořádat firemní večírek, business meeting, navštívit naše Beauty Spa či absolvovat některý z našich workshopů.

Zaujal Vás tento článek?
Sdílejte ho a šiřte dál...