VÍTEJTE V ROCE TRANSFORMACE

Napsal(a) Napsáno 1. únor 2019 Kategorie Lifestyle

 

Asi dva týdny zpět jsme psaly o několika trendech, které nás budou v roce 2019 provázet v oblasti plánování eventů.

Protože je to opravdu široké téma a v našem oboru velmi důležité, budeme se mu věnovat ještě v několika následujících článcích a na vybrané trendy se podíváme podrobněji.

Nechceme vás nudit dlouhým povídáním, a tak se zaměříme spíš na informace a tipy, které nám osobně připadají nejzajímavější či se nás osobně dotýkají nejvíce. Je jasné, že některé informace budou mít přesah do velkých světových konferencí a v našem případě a velikosti se tak můžou zdát zkreslené, ale věříme, že na vše je potřeba se dívat s nadhledem a informace interpretovat do našeho prostředí a podmínek.

BYLO NEBYLO...

Společným znakem každého úspěšného eventu v roce 2019 je příběh. A ne jen tak ledajaký příběh! Jde o to, nabídnout svým zákazníkům opravdový a promyšlený příběh, a to v každém okamžiku plánování a realizace. V praxi to znamená, že už vaše webové stránky musí být stejným zážitkem jako samotný event. Město, kde svou akci pořádáte, musí korespondovat s vaším plánem a samotný prostor musí dokonale podtrhnout vaši myšlenku. Stejně tak moderátor a přednášející, které zvolíte, musí být na stejné vlně a dodat tak celému eventu vyšší smysl.

Pokud mluvíme o účelu, eventy bez jasného a pochopitelného smyslu budou mít skutečně co dělat, aby se jim podařilo přinést transformující zážitek. Stanou se z nich ty eventy, které nikoho nezaujmou a kterých se nikdo nechce účasnit. Ne proto, že návštěvníci a sponzoři chtějí něco nového. Oni ve skutečnosti chtějí změnu. Silný zážitek s velkou mírou angažovanosti, který přinese změnu. Čas i prostředky nejsou bezedné a nikdo si tak nemůže dovolit plýtvat jimi na eventy, které žádnou změnu nepřináší.

Podívejme se dnes na dva “první” důležité prvky novodobých eventů:

OBSAH

Abyste přinesli zákazníkům nějakou změnu, potřebujete mít plán. Nemůžete si dovolit nechat věci náhodě. Myslet si, že návštěvník třeba potká někoho zajímavého nebo že se sponzorovi podaří uzavřít na eventu náhodný obchod, je cesta do záhuby. Obsah je většinou motor, který pohání onu změnu. Jedná se především o samotný program, kde své návštěvníky zároveň nejčastěji zklameme. Výzkumy dokazuí, že firmy investující do návrhů obsahu mívají lepší výsledky než ostatní. Tranformativní zážitek vždy přináší příběh se začátkem a koncem. Návštěvníci musí být schopni představit si jednotlivé fáze změny, kterými projdou v prlběhu vaší akce. To samozřejmě zahrnuje sociální program, zajímavé aktivity a místo.


Tip 1: Užití storytelling při návrhu programu je jeden z nejefektivnějších způsobů jak návštěvníkům ukázat “co by, kdyby”, tedy co by mohlo být, pokud se vaší akce zůčastní.

NA SEZENÍ ZÁLEŽÍ

Současné trendy přejí minimalistickým setům a hravému nábytku jako jsou vysoké barové židle, ředitelská křesla, nízká a pohodlná sofa či dokonce takové kousky jako jízdní kola či houpací křesla. Ačkoliv je takřka nemožné si do těchto kousků nábytku sednout či se z nich zvednout s grácií a alespoň malou dávkou elegance, mohou stejně tak působit pocit nejistoty samotným přednášejícím anebo dokonce zesměšnit ty účastníky, kteří jsou větších rozměrů či osoby s omezenou pohyblivostí.
Ačkoliv jsou toto časté námitky řady eventových manažerů, výzkumy dokazují, že je častější užívání těchto trendů způsobuje generační změnu složení účastníků eventů.

Tip 2: Využijte strategicky rozmístěných neprůhledných stolků či sedátek, květin a stojanů, které ochrání vaše přednášející a zajistí jejich diskrétnost během jejich vyprávění.

 

Ať už pořádáte velkou konferenci či plánujete firemní event pro vaši malou kancelář, dejte si na přípravě záležet a nepodceňujte zdánlivě nepodstatné detaily, které pomohou posunout váš event na zcela jinou úroveň.

Martina

THE SENSES projekt, který mi svou vizí, atmosférou a ideou naprosto učaroval.
Pomohu vám připravit nezapomenutelný zážitek, ať už se u nás rozhodnete uspořádat firemní večírek, business meeting, navštívit naše Beauty Spa či absolvovat některý z našich workshopů.

Zaujal Vás tento článek?
Sdílejte ho a šiřte dál...